LEVERINGSVOORWAARDEN
Artikel 1. Toepasselijkheid
Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle plaatsingsovereenkomsten die worden afgesloten tussen Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV en particulieren ten behoeve van de opvang van kinderen. Tevens op alle plaatsingsovereenkomsten en eventuele aanvullende overeenkomsten die hieruit voorvloeien, waarbij Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV zich tot doel stelt om met inachtneming van de daarvoor geldende regels, kinderopvang te verzorgen in de kindercentra.
Artikel 2. Prijzen
Voor elke door Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV beschikbaar gestelde kindplaats is de opdrachtgever (ouder/verzorger) de prijs verschuldigd, behorende bij de desbetreffende vorm van opvang.
In principe worden jaarlijks de tarieven vastgesteld. Hier kan indien noodzakelijk en in samenspraak met de oudercommissie van afgeweken worden.
Kosten: hiermee wordt het eindbedrag bedoeld, dat verschuldigd is aan Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV na berekening van de overeengekomen prijs en eventuele verleende extra service.
Artikel 3. Extra service
Behalve de in de plaatsingsovereenkomst vastgestelde opvang bieden Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV extra service aan ouders:
- buiten de vastgestelde openingstijden is er de mogelijkheid het kind één uur eerder te brengen.
- buiten de vastgestelde openingstijden is er bij Kinderdagopvang Duimelijntje BV de mogelijkheid het kind 15 minuten later op te halen.
- voor kinderen met een reguliere kindplaats is er de mogelijkheid tot het ruilen van dagen, incidenteel of structureel, mits de ruil in dezelfde week plaatsvindt.
- buiten de in de plaatsingsovereenkomst vastgelegde opvang dagen is er de mogelijkheid tot het aanvragen van extra opvangdagen.
Artikel 4. Betaling
Betaling vindt plaats door vooruitbetaling per maand per automatische incasso. De opdrachtgever is het bedrag verschuldigd dat voortvloeit uit de op de plaatsingsovereenkomst vermelde vorm van opvang, ongeacht of er van de overeengekomen plaats gebruik wordt gemaakt. Kosten verbonden aan een extra service wordt achteraf verrekend en automatisch afgeschreven.
Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV zullen met één opdrachtgever zaken doen. Indien er sprake is van een verrekening tussen bijvoorbeeld werkgever en werknemer, zal dit onderling geregeld moeten worden.
Wanneer de betaling niet tijdig geïncasseerd kan worden door Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV, zal zij een betalingsherinnering sturen aan de opdrachtgever. Hier zijn administratie kosten aan verbonden.
In geval van te late of geen betaling kan Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, de overeenkomst opzeggen. Dit ontslaat de opdrachtgever echter niet van de betalingsverplichting.
Indien noodzakelijk, zal Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV tot invordering overgaan, waarbij de wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten zullen worden verhaald op de opdrachtgever. Alle schade voor Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV die voortvloeit uit te late betaling door de opdrachtgever komt voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 5. Plaatsing
Startdatum van de opvang wordt aangegeven door opdrachtgever. De eerste factuur zal worden aangepast op de werkelijke startdatum van de opvang, een percentage van de totaalfactuur zal in rekening gebracht worden. Indien de wenperiode vóór de officiële startdatum aanvangt zal hiervoor geen vergoeding in rekening gebracht worden.
Nadat de ouder/verzorger een plaats heeft geaccepteerd, wordt met de ouder/verzorger een plaatsingsovereenkomst gesloten.
Beëindiging plaatsing / wijziging plaatsingsovereenkomst: De overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd.
De opzegtermijn bedraagt 1 maand; opzeggen kan alleen schriftelijk. Elk verzoek van de opdrachtgever tot wijziging/ vermindering van de plaatsing voor wat betreft het aantal dagen of dagdelen dient schriftelijk (per mail) te geschieden en ook hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 6. Afmelden
Ouders/verzorgers dienen ten alle tijden aan de kinderdagopvang te laten weten wanneer het kind om welke reden dan ook niet kan komen op een overeengekomen dag(deel). Dit kan voa de KidsKonnect OuderApp.
Artikel 7. Opvangweigering
Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV behoudt zich het recht, een kind (tijdelijk) de toegang tot de kinderdagopvang te weigeren:
- indien het kind door (tijdelijke) ziekte of omstandigheden een gevaar oplevert voor
zichzelf of voor de andere kinderen. Denk hierbij aan besmettelijke ziekten of sterk afgenomen afweer bij het betreffende kind
- in geval van aantoonbare betalingsproblemen van de opdrachtgever
- wanneer een kind als gevolg van gedrags- ontwikkelingsproblemen niet langer in de
groep kan worden opgevangen
Artikel 8. Verzekering
Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV is verzekerd tegen wettelijke aansprakelijkheid voor de opgevangen kinderen en medewerkers. Tevens is een verzekering voor het vervoeren van kinderen bij uitjes en van school naar de dagopvang.
Artikel 9. Overmacht
Onder overmacht wordt o.a. verstaan: bijvoorbeeld ziekte of staking van personeel, ontoegankelijk zijn van het kinderdagverblijf, bijvoorbeeld als gevolg van een calamiteit.
Een tekortkoming in het kader van deze overeenkomst kan Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV niet worden toegerekend als de tekortkoming Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV niet kan worden verweten, door haar niet vermeden kon worden of onvoorzienbaar was, tenzij deze ingevolge de wet voor rekening van Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV dient te blijven. De betalingsverplichting blijft dan gehandhaafd.
Artikel 10. Antidiscriminatiecode
Bij Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV wordt geen onderscheid gemaakt tussen personen op grond van ras, huidskleur, sekse, leeftijd, etnische of culturele afkomst of geloof. Deze code wordt gehanteerd door alle medewerkers van Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV en geldt voor alle handelingen die worden verricht in het kader van de opvang en dienstverlening.
Artikel 11. Afwijkingen
In gevallen waarin afgeweken wordt van de afspraken, die zijn vastgelegd in de plaatsingsovereenkomst, of waarin de plaatsingsovereenkomst niet voorziet, wordt terzake overleg gepleegd tussen de partijen. De tot stand gekomen aanvullingen of wijzigingen worden vastgelegd in een schriftelijke aanvulling op deze overeenkomst, die door de contractanten wordt ondertekend en aan de bestaande plaatsingsovereenkomst gehecht.
Artikel 12. Ontbinding
Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV behoudt zich het recht voor de overeenkomst te verbreken indien de verhouding tussen partijen zodanig is verslechterd dat ontbinding is gerechtvaardigd.
Artikel 13. Wijziging leveringsvoorwaarden
De directie van Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV is bevoegd deze leveringsvoorwaarden jaarlijks te wijzigen. Wijzigingen worden één maand voor inwerkingtreding schriftelijk aangekondigd.
Artikel 14. Tot slot
In die gevallen waarin deze leveringsvoorwaarden niet voorzien, dient van de website van Kinderdagopvang De Tuinkabouter BV/Kinderdagopvang Duimelijntje BV gebruik gemaakt te worden.
K.Veen
Maart 2025